dilluns, 4 de desembre de 2017

MULLER, August Eberhard (1767-1817) - Grande Sonate Op. 38 (c.1814)

Louis-Léopold Boilly - La Piece Curieuse. An Animal Trainer With Dancing Dogs A Bear And Monkey
Obra de Louis Léopold Boilly (1761-1845), pintor francès (1)


- Recordatori d'August Eberhard Müller -
En el dia de la commemoració del seu 200è aniversari de decés



Parlem de Pintura...

Louis-Léopold Boilly (La Bassée, 5 de juliol de 1761 - Paris, 4 de gener de 1845) va ser un pintor francès. Molt prolífic, és especialment conegut pels seus retrats satírics de la vida i els costums parisenques durant la Revolució i l'Imperi. També se'l reconeix per haver estat pioner en l'ús de la tècnica de la litografia. La carrera artística de Boilly va començar a la primerenca edat de 11 anys. El 1785 es va traslladar a París i va començar a pintar escenes elegants per les quals finalment va arribar a obtenir cert renom. Durant la Revolució Francesa va patir el recel oficial pel tema dels seus treballs, satírics amb la moral contemporània. A fi d'aclarir les seves tendències, va pintar Le Triomphe de Marat, un retrat distorsionat del líder revolucionari Jean Paul Marat pintat des d'una perspectiva francament afavoridora. Aquesta obra li va valer a l'artista l'admissió a la Societat Republicana de les Arts. Durant el Directori i el Consolat, va continuar pintant escenes en les que representava els costums de la seva època. El 1804 va enviar al Saló de París (l'exhibició oficial d'art francès) dos treballs: L'Arrivée d'une diligence dans la cour des Messageries i Le Sculpteur Houdon dans son atelier, i tots dos van merèixer sengles premis. El 1823 va produir les seves primeres litografies, una sèrie humorística titulada Grimaces. Va confeccionar més de 5000 retrats al llarg de la seva vida; aproximadament 500 dels seus treballs constitueixen documents gràfics de la vida de París del seu temps. Va morir en aquesta ciutat el gener de 1845.



Parlem de Música...

August Eberhard Müller (Northeim, 13 de desembre de 1767 - Weimar, 3 de desembre de 1817) va ser un flautista, director i compositor alemany. Fill de l'organista Matthäus Müller, es va formar inicialment amb el seu pare abans de viatjar a Bückeburg, ciutat on va estudiar harmonia i composició amb J.C.F. Bach. El 1786 es va traslladar a Göttingen per estudiar dret si bé els seus recitals de flauta van despertar ràpidament l'interès de crítica i públic iniciant, a partir d'aleshores, una gira per Alemanya. El 1788 es va casar amb la pianista Elisabeth Catherina Rabert i el 1789 va succeir al seu pare com a organista de la Ulrichskirche de Magdeburg. A partir del 1792 va dirigir concerts privats i concerts organitzats pels maçons treballant, també i esporàdicament, a Berlín. El 1794, i després de rebre la recomanació de J.F. Reichardt, va entrar a treballar com a organista de la Nikolaikirche de Leipzig, ciutat on també va servir com a flautista de l'orquestra Gewandhaus. El 1800 va assolir el càrrec d'assistent del kantor J.A. Hiller de la Thomaskirche, un càrrec que el 1804 assoliria en substitució de Hiller. Allà, i a banda de compondre, va ser l'encarregat de recuperar i interpretar algunes de les cantates de Bach, moltes d'elles inèdites des de la mort del seu creador. El 1810 va assolir el càrrec de director musical de l'orquestra de la cort de Weimar, lloc que va ocupar fins el desembre de 1817, l'any de la seva mort.

Joachim Ernst Scheffler - Urbis lipsiae (1749)
Joachim Ernst Scheffler - Urbis lipsiae (1749) (2)

OBRA:
published in Leipzig unless otherwise stated

Vocal secular:

Der Polterabend (Spl, 1, A. Wolff), Weimar, 1813 or 1814; vs (c1820)
Cantatine zu Familienfesten, 4vv, chorus, insts (n.d., after 1817);
[12] deutschen Lieder, i (Hamburg, 1796), ii (n.d.);
other lieder pubd separately

Vocal religiosa:

sacred cants., Gerechte frohlocket dem Herrn, D-Bsb, Dlb, Preis und Dank, Dlb, GOa, Siehe, ich verkündige euch, Bsb;
TeD, D, Dlb;
Psalm cxii, Dlb;

Instrumental:

Orch.:
Kbd concs.:
op.1 (Berlin, c1792);
op.21 (c1802)

Fl concs.:
op.6 (Berlin, c1794);
op.7 (Berlin, c1794), lost;
op.10 (Offenbach, c1795);
op.16 (c1798);
op.19 (1801);
op.20 (c1801);
op.22 (c1804);
op.24 (c1806);
op.27 (c1807), lost;
op.30 (c1809);
op.39 (c1817)

Other:
Polonoise, fl, orch, op.23 (c1805)
Grande fantaisie, fl, orch, op.40 (c1818)

---

Chbr.:
Fl duets:
3 grands duos concertants, op.11 (Hamburg, n.d.);
3, op.13 (c1797);
20 petits duos, op.19 (Paris, n.d.);
3 duos concertants, op.28 (1807)

Solo fl:
Theme favorit de W.A. Mozart varié (1801);
6 variations (Hamburg, n.d.)
Grande sonate, pf, acc. vn, vc, op.17 (1800)
Grande sonate, pl, fl, op.38 (c1814)

Keyboard:
Sonatas:
3, op.3 (Offenbach, 1792);
3, op.5 (Offenbach, 1793);
3, op.7 (c1795);
3, op.14 (?1801);
3, op.18 (?1802);
1, op.26 (c1806);
1, op.36 (1813)

Caprices:
op.4 (Offenbach, 1793);
6, op.29 (c1808);
3, op.31 (c1809);
3, op.34 (c1812);
3, op.41 (c1818)

Variations:
op.8 (1795);
op.9 (Hamburg, 1796);
op.12 (c1796);
op.32 (c1810);
op.35 (c1813);
op.37 (1813);
others

Other:
Sammlung von Orgelstücken … 12 leichte und 6 schwere Sätze, org (1798);
Walzer in 12 Durtönen, op.33 (1810)
Other instrumental

Pedagogical:
Anweisung zum genauen Vortrage der Mozartschen Clavier-Concerte (1796)
Klavier- und Fortepiano-Schule (Jena, 1804 [as 6th edn of G.S. Löhlein: Clavierschule, 1765]; 8/1825, ed. C. Czerny)
Kleines Elementarbuch für Klavierspieler (c1807)
Elementarbuch für Flötenspieler (c1815; Eng. trans., 1982)
Cadenzen zu den 8 vorzüglichsten Clavier-Conzerten von W.A. Mozart (c1818)
Several collections of practice pieces, fl, pf



Informació addicional... 

INTERPRETS: Francesca Pagnini (flute); Paolo Bidoli (piano)
AMAZON: Biedermeier Sonatas
CPDL: No disponible
SPOTIFY: Biedermeier Sonatas



Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada