dijous, 16 de febrer de 2017

ZINCK, Hardenack Otto Conrad (1746-1832) - Piano works

Pierre-Paul Prud'hon - Lavinie Barbier-Walbonne, later Baronne Darriule
Obra de Pierre Paul Prud'hon (1758-1823), pintor francès (1)


- Recordatori d'Hardenack Otto Conrad Zinck -
En el dia de la commemoració del seu 185è aniversari de decés



Parlem de Pintura...

Pierre Paul Prud'hon (Cluny, 4 d'abril de 1758 - Paris, 16 de febrer de 1823) va ser un dibuixant i pintor francès, conegut principalment pels seus retrats i pintures al·legòriques. Va realitzar estudis a Dijon i després es va mudar a París, on va dissenyar alguns gravats. El 1784 va guanyar un premi per viatjar a Roma. Allà va conèixer l'escultor Antonio Canova tot i que no es va deixar atreure pel neoclassicisme pur i va preferir estudiar els trets més sensuals i decoratius de Raffaello SanzioCorreggio i Leonardo da Vinci. De tornada a França, va travessar una etapa difícil, subsistint amb el disseny de gravats i alguns retrats. La seva sort va canviar amb l'ascens de Napoleó. Les seves dues esposes, les emperadrius Josefina de Beauharnais i María Luisa d'Àustria, van preferir l'estil amable i decoratiu de Prud'hon que el neoclassicisme predominant de l'època, que resultava massa sever pels quadres mitològics i els retrats. Prud'hon va realitzar un famós retrat de l'emperadriu Josefina així com de Napoleó II. També va dissenyar decoracions i mobles, fins i tot el bressol de l'infant imperial. Per a aquests projectes va seguir el gust neoclàssic però per a les pintures va preferir un altre més sensual i mòrbid que va anticipar el romanticisme. Jacques Louis David, líder del neoclassicisme més pur, va definir a Prud'hon com el "Boucher del nostre temps" pels seus quadres mitològics de textures suaus i perquè el seu èxit es va recolzar en el sector femení de la cort. En els seus últims anys va viure una agitada relació amb una de les seves alumnes, Costance Mayer, després d'un matrimoni poc afortunat. El suïcidi de la jove el 1821 el va afectar de tal manera que, segons alguns biògrafs, va anticipar la seva mort. Prud'hon va rebre l'admiració de Delacroix i altres artistes i literats de la seva generació, però ja en l'època del Realisme va començar a ser qüestionat i Honoré Daumier el va arribar, fins i tot, a caricaturitzar. Va ser famós principalment per la seva obra Crucifixió (1822) que va pintar per a la Catedral de Sant Esteve a Metz. Va morir a París el febrer de 1823.

Font: En català: No disponible En castellano: Pierre Paul Prud'hon (1758-1823) In english: Pierre Paul Prud'hon (1758-1823) - Altres: Pierre Paul Prud'hon (1758-1823) 



Parlem de Música...

Hardenack Otto Conrad Zinck (Husum, 2 de juliol de 1746 - København, 15 de febrer de 1832) va ser un pianista i compositor alemany. Es va formar, juntament amb el seu germà Bendix Friedrich Zinck, amb el seu pare. Poc després es va traslladar a Hamburg, on va rebre formació d'orgue, cant i composició de C.P.E. Bach, i a on va participar activament en la vida musical de la ciutat, principalment com a pianista. A partir del 1777 va treballar com a flautista i músic de cambra de la Ludwigslust Hofkapelle del duc de Schwerin en un temps en què també es va dedicar a la composició. L'agost de 1786 va viatjar a Copenhagen on va participar en diversos concerts com a flautista i pianista i on també va interpretar algunes de les seves obres. El seu èxit va motivar el seu nomenament com a Singmeister de la Kongelige Kapel on el Hofkapellmeister n'era J.A.P. Schulz. Paral·lelament, va treballar d'organista de la Vor Frelsers Kirke (1789-1801), com a professor del Blaagaard Seminarium (1791-1811) i com editor. El 1800 va ser fundador de la Singakademie de Copenhagen. Com a compositor va escriure principalment obres per a teclat i música vocal religiosa i secular sent, la majoria d'ella, propera a la filosofia del seu mestre C.P.E. Bach. Va morir a Copenhagen el febrer de 1832.

OBRA:

Vocal religiosa:

Das Weltgericht (orat), solo vv, choir, orch, 1780;
O Lamm Gottes im Staube (J.J. Tode), as introduction to pt 2 of G.F. Handel’s Messiah, choir, orch, 1780;
Miserere mei Deus, choir, orch;
Ew’ger Sohn, erhaltner Segen, aria, S, orch;
Klager ved Jesu Christi grav (orat), mentioned in Schering

Vocal secular:

Empfindungen eines Mecklenburgers bey der Geburt eines jungen Prinzen (cant.), S, orch, 1778;
Halleluja, gelobet sey des Herren Name (cant.) for birthday of Duchess Louisa Friderica, 4vv, orch, 1779, D-ROu, SWl;
Cantate par Enigheds-Selskabets Stiftelsesfest, 1784, DK-Kk; Selim og Mirza (Spl, P.A. Heiberg), Copenhagen, 1790;
Compositionen für den Gesang und das Clavier (Compositiones for sangen og klaveret), i–iv (Copenhagen, 1791–3);
Cantate auf den Geburtstag eines Freundes, Venskabet, cant., org motet, all Kk

Instrumental:

6 sonatas, 2 fl, op.1 (Berlin and Amsterdam, 1782);
6 Clavier-Sonaten benebst der Ode ‘Kain am Ufer des Meeres’ als einen Anhang zur sechsten Sonate (Leipzig and Hamburg, 1783), ed. A. Kranz (Leipzig and Berlin, 1954);
3 sonatas, hpd, fl, op.2 (Berlin and Amsterdam, 1785), ?lost;
Rundgesang der Kinder in Ludwigslust mit 24 Veränderungen, kbd (Berlin and Amsterdam, c1785);
Divertimento, hpd, vn; Sonata, hpd, vn; Trio, 2 fl, bc, B-Bc

Literatura:

Die nördliche Harfe, ein Versuch in Fragmenten und Skizzen über Musik und ihre Anwendung im Norden (Copenhagen, 1801)
Vorlesungen über Musik und ihre nützlichste Anwendung (Copenhagen, 1813)

Font: En català: Hardenack Otto Conrad Zinck (1746-1832) En castellano: No disponible In english: Hardenack Otto Conrad Zinck (1746-1832) - Altres: Hardenack Otto Conrad Zinck (1746-1832)



Informació addicional... 

INTERPRETS: Thomas Trondhjem (piano)
PLADE-KLASSIKEREN: ZINCK, H.O.C. - Piano Works Vol.1
PLADE-KLASSIKEREN: ZINCK, H.O.C. - Piano Works Vol.2
PLADE-KLASSIKEREN: ZINCK, H.O.C. - Piano Works Vol.3
CPDL: No disponible
SPOTIFY: ZINCK, H.O.C. - Piano Works Vol.1
SPOTIFY: ZINCK, H.O.C. - Piano Works Vol.2
SPOTIFY: ZINCK, H.O.C. - Piano Works Vol.3



Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!

1 comentari:

  1. I'm listening to Vol. 1 right now and must say, it's a most pleasant surprise. So often with these "unkwown" masters one feels there's a good reason they have been forgotten. Definitely doesn't apply to this one. Many thanks for this discovery!

    ResponElimina