dijous, 20 d’octubre de 2016

CAMPION, François (c.1685-1747) - Nouvelles découvertes Sur la Guitarre

John Wootton - Classical Landscape
Obra de John Wootton (c.1682-1764), pintor anglès (1)


- Recordatori de François Campion -
En el dia de la commemoració del seu 269è aniversari de decés



Parlem de Pintura...

John Wootton (Snitterfield, c.1682 - London, 13 de novembre de 1764) va ser un pintor anglès. Promocionat per la Comtessa de Coventry, es va formar en art amb John Wyck qui alhora el va influenciar en les primeres obres les quals van mostrar escenes de guerra i de caceres. A partir del 1700 es creu es va establir a Londres on es va casar dues vegades, el 1706 i el 1716 respectivament. A la capital anglesa es va especialitzar en paisatges i escenes amb animals i va consolidar la seva reputació a partir del 1710. En aquells temps va realitzar nombrosos encàrrecs tant per a famílies nobles com per a la reialesa entre els quals va destacar George II i Frederick de Wales. Les darreres obres van evolucionar clarament vers l'estil neoclàssic emergent i sota influència de Gaspard Dughet. Els últims anys de la seva vida es va dedicar a vendre les seves obres abans de morir a Londres el novembre de 1764.

Font: En català: No disponible En castellano: John Wootton (c.1682-1764) In english: John Wootton (c.1682-1764) - Altres: John Wootton (c.1682-1764) 



Parlem de Música...

François Campion (Rouen, c.1685 - Paris, 21 d'octubre de 1747) va ser un teòric, guitarrista i compositor francès. A partir del 1704 va succeir a Maltot com a guitarrista i intèrpret de tiorba a l'orquestra de l'Académie Royale de Musique en un càrrec que va mantenir fins el 1719. En aquells anys també va treballar com a professor de guitarra i tiorba a París on es creu va viure en contacte amb el duc de Noailles. François de qui es creu va ser descendent de Thomas Campion, va viatjar a Anglaterra el 1731, país on hi va viure durant sis mesos. Poc després va tornar a París on va romandre actiu la resta de la seva vida i a on hi va morir l'octubre de 1747.

OBRA:

Nouvelles découvertes … contenantes plusieurs suittes de pièces sur 8 manières différentes d’accorder, gui, op.1 (Paris, 1705/R)
Livre de guitare, incl. op.1 and c50 other pieces, F-Pn (facs., Geneva, 1977)
Avantures pastorales meslées de vers, op.3 (Paris, 1719) [54 airs]
Second recueil d’airs, op.5 (Paris, 1734) [39 Fr. and It. airs]
Airs pubd singly and in 18th-century anthologies

Literatura:

Traité d'accompagnement et de composition selon la règle des octaves de musique, op.2 (Paris, 1716/R)
Lettre du Sieur Campion à un philosophe disciple de la règle de l'octave (Paris, 1729)
Addition au traité de l'accompagnement et de composition par la règle de l'octave, op.4 (Paris, 1730)
Lettre de Monsieur l'abbé Carbassus à Monsieur D+++ [Voltaire], auteur du Temple du Goust, sur la mode des instrumens de musique, ouvrage curieux et intéressant pour les amateurs d'harmonie (Paris, 1739) 

Font: En català: No disponible En castellano: No disponible In english: François Campion (c.1685-1747) - Altres: François Campion (c.1685-1747)



Parlem en veu pròpia o en veu d'altri...

On his death, his nephew respected his wishes by placing a copy of his Nouvelles découvertes (1705) and some manuscript pieces in the royal library. His inventory of 12 February 1748 shows that he owned a large collection of instruments. Campion was well known as a composer before he turned to writing theoretical and polemical works. He composed several pieces for five-course guitar; although he provided the instrument with a new repertory, he unwittingly left it obscured by complex tablatures that make use of up to eight different tunings. His Nouvelles découvertes illustrated the limitations of the Baroque guitar rather than its possible adaptation to a new genre. In accordance with the taste of his time, he also wrote a series of airs sérieux and drinking songs. However, Campion was best known for his theoretical writings: his Traité (1716) and his Addition (1730) set out his ‘régle d'octave’, the former work in a systematic and the latter in a practical manner. No doubt wounded by criticism, he took the pseudonym of ‘Monsieur l'abbé Carbassus’ to protest against the playing of hurdy-gurdies and other instruments of a rustic nature, to the detriment of the lute, theorbo and guitar.

GROVE MUSIC ONLINE (source/font: aquí)

Gaudiu i compartiu! 



Informació addicional... 

INTERPRETS: Michel Amoric (guitar)
AMAZON: CAMPION, F. - Nouvelles découvertes Sur la Guitarre
CPDL: No disponible
SPOTIFY: CAMPION, F. - Nouvelles découvertes Sur la Guitarre



Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!

1 comentari: