dissabte, 18 de juny de 2016

NIEMANN, Walter Rudolph (1876-1953) - Piano Music

Savely Sorine - Portrait of a Lady with a Terrier (1948)


- Recordatori de Walter Rudolph Niemann -
En el dia de la commemoració del seu 63è aniversari de decés



Parlem de Pintura...

Savely Abramovitch Sorine [Савелий Абрамович Сорин] (Polotsk, 26 de febrer de 1878 - New York, 22 de novembre de 1953) va ser un pintor rus. Nascut en una família pobre en una ciutat petita, el jove Sorin no va assistir a cap escola fins que als 16 anys es va escapar de casa a Odessa, on es va inscriure en una escola d'art, guanyant una medalla després de la seva graduació el 1899. Poc després es va traslladar a Sant Petersburg on va ingressar a l'Acadèmia Imperial de les Arts i on va tenir de professor el famós pintor Ilya Repin. El 1920, quan Sorin va marxar de Rússia, ja se’l considerava un retratista professional. Les seves primeres exposicions, durant la dècada de 1920, van ser un gran èxit a París i Londres, fet que va motivar diversos encàrrecs, entre els que van destacar els de la família reial britànica. Es va fer molt conegut a Europa i Amèrica, si bé a Rússia no va acabar d’arrelar. En el seu testament, l'artista va llegar 30 retrats d'escriptors i poetes als museus russos. Va morir a Nova York el novembre de 1953.

Font: En català: No disponible En castellano: No disponible In english: No disponible - Altres: Savely Abramovitch Sorine (1878-1953)



Parlem de Música...

Walter Rudolph Niemann (Hamburg, 10 d’octubre de 1876 - Leipzig, 17 de juny de 1953) va ser un musicòleg i un compositor alemany. Provinent de família musical, el seu pare Rudolph Niemann va ser un pianista i compositor i alumne de Moscheles i David a Leipzig, Marmontel i Halévy a Paris (premier prix, 1858), i Von Bülow a Berlin, es va formar inicialment amb ell. Poc després amb Humperdinck, a partir del 1898 amb Reinecke al Conservatori de Leipzig i finalment amb Riemann a la Universitat de Leipzig, on es va graduar. Va treballar com a professor a Hamburg (1906-1907) i després a Leipzig. Va ser durant poc temps l’editor de la Neue Zeitschrift für Musik per després treballar com a pianista, escriptor, compositor, professor i també com a crític a la Leipziger neueste Nachrichten (1907-1917). Com a compositor va ser notablement prolífic, especialment en obres per a piano. Va morir a Leipzig el juny de 1953.

OBRA:

Literatura:

Über die abweichende Bedeutung der Ligaturen in der Mensuraltheorie der Zeit von Johannes de Garlandia (Leipzig, 1902/R)
Musik und Musiker des 19. Jahrhunderts bis zur Gegenwart (Leipzig, 1905)
ed.: A. Kullak: Die Ästhetik des Klavierspiels (Leipzig, 4/1905, 5/1916, 7–8/1920
Die Musik Skandinaviens (Leipzig, 1906)
Das Klavierbuch: Geschichte der Klaviermusik und ihre Meister (Leipzig, 1907, 3/1913)
with G. Schjelderup: Edvard Grieg: Biographie und Würdigung seiner Werke (Leipzig, 1908)
Das Nordlandbuch (Weimar, 1909)
‘Rudolph Niemann’, Neue Musik-Zeitung, xxx (1909), 275 [with work-list]
Die musikalische Renaissance des 19. Jahrhunderts (Leipzig, 1911)
Taschenlexikon für Klavierspieler (Leipzig, 1912, 3/1917 as Klavier-Lexikon: Virtuosen, Komponisten, Pädagogen, Methodiker und Schriftsteller des Klaviers)
Die Musik seit Richard Wagner (Leipzig, 1913; 5th and later edns. to 18–20/1922 as Die Musik der Gegenwart der letzten Vergangenheit bis zu den Romantikern, Klassizisten und Neudeutschen)
Jean Sibelius (Leipzig, 1917)
Die nordische Klaviermusik (Leipzig, 1918)
ed.: O. Klauwell: Die Formen der Instrumentalmusik (Leipzig, 2/1918)
Die Virginalmusik (Leipzig, 1919)
Meister des Klaviers (Berlin, 1919, 2/1921)
Brahms (Leipzig, 1920, 15/1933; Eng. trans., 1929/R)
Articles in KJb, Neue Musik-Zeitung, ZfM etc.

Font: En català: No disponible En castellano: No disponible In english: Walter Rudolph Niemann (1876-1953) - Altres: Walter Rudolph Niemann (1876-1953)



Parlem en veu pròpia o en veu d'altri...

Highly respected in his day as a composer and pianist, Walter Niemann’s prolific output for piano is romantic in style, with an underlying sense of passion and impressionist exoticism. This idiom fell out of favour after the Second World War, but today we can rediscover the generous expressiveness in Niemann’s First Sonata and the plangent and consolatory emotions of the ‘Nordic’ Second Sonata. Bing Bing Li was, at the age of eight, given the accolade of ‘Star of the Future’ by the Government of Jilin Province in China. Her inherent musical sense and dazzling technique provided early opportunities to perform on concert platforms throughout China. At the age of ten she won China’s National Piano competition, making her recording début on the National label. She studied at the Royal Academy of Music in London, graduating in 2011 with distinction, and gaining her DipRAM. She was the only pianist to receive a full scholarship at Undergraduate and Postgraduate levels and was the recipient of most prizes to be awarded at the RAM during her studies. She has since taught at the RAM and Kings College, and is in constant demand for her piano master-classes. Now resident in Britain, she enjoys a successful career as a soloist and recitalist there, elsewhere in Europe, in North America and in China. In addition to her wide ranging repertoire, she has a real passion for ‘rediscovering’ music of composers celebrated in their lifetime, but currently neglected.

PRESTOCLASSICAL (source/font: aquí)

Gaudiu i compartiu! 



Informació addicional... 

INTERPRETS: Bing Bing Li (piano)
PRESTOCLASSICAL: NIEMANN, W. - Piano Music
CPDL: No disponible
SPOTIFY: NIEMANN, W. - Piano Music



Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!

1 comentari: