dilluns, 25 de gener de 2016

FRANCHOMME, Auguste-Joseph (1808-1884) - The Franchomme Project

Carlo Bossoli - The ruins of Chersonesus, Crimea (1855)
Obra de Carlo Bossoli (1814-1884), pintor italià (1)





Parlem de Pintura...

Carlo Bossoli (Lugano, 6 de desembre de 1815 - Torino, 1 d'agost de 1884) va ser un pintor italià. Es va formar a Odessa, Ucraïna, abans de tornar a Itàlia el 1839. Allà va conèixer Roma, Nàpols i altres ciutats que artísticament va plasmar en molts dels seus treballs. El 1840 va retornar, per última vegada, a Crimea abans d'establir-se a Torí el 1853. Des d'allà va iniciar una sèrie de viatges summament productius que el van dur a Anglaterra, Espanya i el Marroc. El 1854 va publicar Les vistes de la península de Crimea, en què va mostrar algunes de les obres realitzades durant la seva joventut. Entre els anys 1859 i 1861 va treballar amb Eugenio di Savoia Carignano per tal de documentar les escomeses militars de la Segona Guerra de la Independència Italiana. Aquests anys van ser convulsos i la salut de Bossoli en va patir les conseqüències. Tot i això, no va deixar de viatjar i el 1867 va fer una gira per Escandinàvia i l'Europa Central. En vida, va rebre nombroses condecoracions, fins i tot la de Pittore Reale di storia a càrrec del Rei d'Itàlia Vittorio Emanuele II. Va exposar en nombroses acadèmies europees. La seva fidelitat a l'hora de pintar, sovint en aquarel·la, els esdeveniments històrics el van convertir en un dels pintors "periodistes" més importants d'Europa. El detall, així com la tonalitat del color, el situen com un dels grans mestres del realisme italià. Va morir a Torí l'agost de 1884.

Font: En català: No disponible En castellano: Carlo Bossoli (1814-1884) In english: Carlo Bossoli (1814-1884) - Altres: Carlo Bossoli (1814-1884) 



Parlem de Música...

Auguste-Joseph Franchomme (Lille, 10 d'abril de 1808 - Paris, 21 de gener de 1884) va ser un violoncel·lista i compositor francès. Segons Fetis, va començar a estudiar violoncel als 12 anys al Conservatori de Lille. El 1821 va guanyar un primer premi i va continuar els seus estudis amb Pierre Baumann. Després va viatjar a París on va seguir formant-se al Conservatori estudiant amb Norblin abans de guanyar un premi el desembre de 1825. A partir del mateix any va començar a treballar als teatres l'Ambigu-Comique i l'Italien i des del 1828 a la Capella Reial. Va ser alhora molt actiu com a músic independent fins el punt que va treballar com a freelance fins el 1853, any en què es va unir a l'orquestra de Napoleó III. Va ser membre fundador de la Société des Concerts du Conservatoire i va substituir al seu mestre Norblin com a professor el 1846, mantenint aquesta posició fins el 1884. En col·laboració amb el violinista Delphin Alard, el 1834 van fundar els Concerts du Cercle Musical i el 1847 els Matinées Annuelles de Quatuors. Va tenir col·laboracions esporàdiques amb notables compositors del seu temps com Mendelssohn, Charles Hallé, Ignaz Moscheles, Liszt i Chopin. Va viure la major part del seu temps a França si bé va visitar Moscheles a Anglaterra el 1837 i el 1856. Com a compositor va publicar obra instrumental, principalment per a violoncel. Va morir a París el gener de 1884.

OBRA:

Most published in Paris and Leipzig

Instrumental:

Vc Conc., op.33, also arr. vc, pf

Thèmes variés:
at least 10 op. nos., most for vc, pf/str qt/orch

Caprices:
12 for vc, vc ad lib, op.7;
at least 6 others in 4 op. nos., most for vc, pf

Nocturnes:
3 for 2 vc, op.14;
3 for vc, pf, op.15;
3 for vn/vc, pf, op.19;
arr. Chopin: 2 nocturnes, vc, pf as op.55;
?others

Fantasias:
at least 10 op. nos., most for vc, pf/str qt/orch

Other works;
Mostly for vc, pf/str qt/orch, incl. 12 études, op.35, vc, vc/pf

Font: En català: Auguste-Joseph Franchomme (1808-1884) En castellano: Auguste-Joseph Franchomme (1808-1884) In english: Auguste-Joseph Franchomme (1808-1884) - Altres: Auguste-Joseph Franchomme (1808-1884)



Parlem en veu pròpia o en veu d'altri...

This long-overdue tribute to the French Romantic-era virtuoso cellist and composer August Franchomme brings to light many of his long-neglected original compositions and arrangements for cello(s), most of which have remained unpublished and unheard for well over a century. This release thus fills a longstanding gap in the annals of music history, revealing fresh perspectives on an important and influential figure of his day whose significant role has long been underappreciated.  As “poet of the piano” Frédéric Chopin’s close friend, confidante and musical partner, Franchomme transcribed many of the Polish master’s famous piano works for cellos in various combinations and/or with piano; he penned many remarkable original compositions as well. Some of the best of both are recorded here for the first time.  This project is the musically delectable fruit of years of research by distinguished cellist Louise Dubin, who is also perhaps the world’s leading scholar of Franchomme’s life and work. She performs here as lead cellist, with the sonorous collaboration of fellow cellists Julia Bruskin, Sæunn Thorsteinsdóttir and Katherine Cherbas as well as pianists Hélène Jeanney and Andrea Lam.

DELOSMUSIC (source/font: aquí)

Gaudiu i compartiu! 



Informació addicional... 

INTERPRETS: Louise Dubin (cello); Julia Bruskin (cello); Katherine Cherbas (cello); Saeunn Thorsteinsdóttir (cello); Hélène Jeanney (piano); Andrea Lam (piano)
AMAZON: FRANCHOMME, A. - The Franchomme Project
CPDL: No disponible
SPOTIFY: FRANCHOMME, A. - The Franchomme Project



Tant si us ha agradat, com si no, opineu, és lliure i fàcil!

9 comentaris:

  1. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Once more you make us discover something brilliant and truly unique. I was impelled to read about the composer and his works. So I repeat myself (this has become routine), thank you.

    ResponElimina
  3. Totally agree with Basin .....Thanks for this new discovery...

    ResponElimina
  4. Totally agree with Basin .....Thanks for this new discovery...

    ResponElimina
  5. Amigo Pau, manifiesto mi agradecimiento con un nuevo correo.
    E.T.A Hoffmann es de mis compositores favoritos, os agradezco.
    Abrazo
    Milton

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hoffmann para mi es único, supongo que también por el amor que en su día declaró hacia Michael Haydn, cuya música religiosa es, para mí, la más bella del clasicismo!

      De nuevo, gracias por tus tesoros!
      Abrazo!
      Pau

      Elimina
  6. Very interesting, thank you for the opportunity to get acquainted.

    ResponElimina